Har du redan ett ID?

Logga in till Kvarnbacken - tryggt och säkert

Har du inget ID?

Skapa inloggning till Kvarnbacken - enkelt och gratis

Vad är det här?

Denna sida är ansluten till och drivs med hjälp av Socinets plattform.
När du har ett Socinet ID kan du använda det på alla Socinet-anslutna sidor. Läs mer



Felanmälan - fastigheten

Garantitiden för byggnadsarbeten var fem år. För vitvaror, blandare/vs-armaturer och ytskikt som målning och tapet var garantitiden två år. Under denna tid hade du rätt att få eventuella funktionsfel åtgärdade såsom fel på värme, ventilation och el. Garantibesiktningen gjordes cirka två år efter slutbesiktningen. Din lägenhet kontrollerades då återigen av besiktningsman. Entreprenaden anses avslutad efter godkänd slutbesiktning.

Felanmälan på Fastigheten görs till styrelsen på brfkvarnbacken@hotmail.com  

Vid akuta fel efter kontorstid, dvs efter 16.00 på vardagar samt helger, kontakta HSB jouren på telefon 08-6950000.

Detta bör undvikas och ska endast ske:

  • Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
  • Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.

OBS!
Jour utryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.

Hiss

Vid fel på hissen, kontakta leverantören Kone Hissar tel 0771-50 00 00.

 

Kvarnbacken
Brfkvarnbacken.se
brfkvarnbacken@hotmail.com