Har du redan ett ID?

Logga in till Kvarnbacken - tryggt och säkert

Har du inget ID?

Skapa inloggning till Kvarnbacken - enkelt och gratis

Vad är det här?

Denna sida är ansluten till och drivs med hjälp av Socinets plattform.
När du har ett Socinet ID kan du använda det på alla Socinet-anslutna sidor. Läs mer



Felanmälan - bostad 

Garantitid

Garantitiden för byggnadsarbeten har varit fem år. För vitvaror, blandare/vvs-armaturer och ytskikt som målning och tapet var garantitiden två år. Under denna tid hade vi rätt att få eventuella funktionsfel åtgärdade såsom fel på värme, ventilation och el. Garantibesiktningen gjordes cirka två år efter slutbesiktningen. Lägenheterna kontrollerades då återigen av besiktningsman. Entreprenaden anses avslutad efter godkänd slutbesiktning. Detta var år 2020.

Fel som uppstår i lägenheten kan anmälas till vår Tekniska förvaltare HSB Stockholm. Kontaktuppgifter till HSB:

-         Tel 010 – 4421100  normala öppettider 08,00-16,30

-         www.hsb.se/felanmalan  välj Region Stockholm, Kvarnbacken och adress/lägenhetsnr.

Denna information finns även i informationstavlorna i varje entre'.

Jour

Vid akuta fel som inte kan vänta till kontorstid, dvs efter 16.30 på vardagar samt helger, kontakta jouren på telefon 08-6950000

Detta bör undvikas och ska endast ske: 

  • Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
  • Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.

OBS!
Vid jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i  avloppet) blir du också betalningsskyldig.

Vitvaror

Vid fel på vitvaror i bostaden kontakta din vitvaruleverantör direkt.

Uppge alltid vad felet är samt namn, adress, telefon, E-nr och FD-nummer (var du hittar dessa nummer för respektive produkt anges i bruksanvisningen).

 

Kvarnbacken
Brfkvarnbacken.se
brfkvarnbacken@hotmail.com